Terugblik afgelopen twee dagen in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Sjef Carola Tymen Megen - WaarBenJij.nu Terugblik afgelopen twee dagen in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Sjef Carola Tymen Megen - WaarBenJij.nu

Terugblik afgelopen twee dagen in Kathmandu

Door: SjefCarolaTymenMegen

Blijf op de hoogte en volg Sjef Carola Tymen Megen

27 April 2010 | Nepal, Kathmandu

Zaterdag 24 april, 33 graden

De vlucht vanuit Abu Dhabi verloop prima. Alleen die bergschoenen met "stalen" neuzen zorgen ervoor dat de detectiepoortje afgaan. Dus de volgende keer maar gewoon op sokken door de poortjes.
In Kathmandu moeten we nog enkele papieren invullen voordat we door de douane mogen en eenmaal buiten krioelt het van de mensen met bordjes in hun hand. Kathmandu Guest House is het bordje wat we zoeken. Een jongeman brengt ons naar een busje en 10 minuten later vertrekken met enkele andere personen naar ons guest house. De rit er naar toe is bizar. Het verkeer beweegt zich van links naar rechts, toetert voortdurend en er lijkt geen doorkomen aan. Niets is minder waar. Ondanks de ernome drukte is het verkeer niet ontregeld, maar beweegt langszaam vooruit.
In ons guest house ziet alles er netjes uit. Een korte wandeling door het centrum leert ons dat we werkelijk in een andere wereld zijn terecht gekomen. Iedereen klampt ons aan en wil iets verkopen en zeker als je twee kinderen bij hebt. Tymen en Megen voelen zich er niet makkelijk bij. Wij keren daarom terug en gaan morgen weer op pad als het licht is.

Zondag 25 april, 30 graden

Een goede nachtrust gehad, nadat ik enkel vervelende muggen de nek had omgedraaid. Vandaag gaan we het centrum van Kathmandu verkennen. Het straatbeeld laat een diepe indruk na bij ons. Niet alleen de drukte, stank van uitlaatgassen, maar ook de armoede. Mannen en vrouwen lopen met zware bepakking op de rug door de stad. Fietsers die zodaning beladen zijn, dat je amper nog de fiets ziet. De talrijke kraampjes dat je je afvraagt of ze uberhaupt wel iets verkopen. Maar bovenal is het fantastisch om mee te maken. Zeker ook de vele en indrukwekkende tempels die de stad rijk is. Na al deze indrukken gaan we terug naar het guest house om de relaxen in de prachtige tuin en sluiten we de eerste dag af.

Maandag 26 april, 28 graden

Deze dag hebben we met een chauffeur drie steden bezocht.
Pastupatinath is bekend om de openbare crematies. We hebben dan wel geen crematie gezien, maar we doen voldoende indrukken op. Ook de heilige mannen trekken onze aandacht. In Patan bezoeken we het centrale plein en werpen een blik op het koninklijk paleis.
De laatste stad is Swayanbunath waar een apentempel te zien is. Een leuke afwisseling. Tymen en Megen leggen diverse beelden vast op hun i-pod.
We sluiten ons bezoek aan Katmandu af en gaan morgen voor enkele dagen naar Bungamatti waar we een onderwijs en vrouweneducatieprogramma bezoeken.

Tot later.

Sjef

• 27 April 2010 - 07:06

Juliette:

Nog maar zo kort daar en dan al zoveel indrukken op doen.
    Het zal niet meevallen om dat allemaal te verwerken.
    Dan besef je ook pas hoe goed wij het hebben he?
    Jullie zitten in een hele andere wereld.
    Zijn er ook toeristische plekjes?
    Waar wel alles goed geregeld is?
    Geniet ervan en maak veel foto's van deze ervaring.

Groetjes Juliette

• 27 April 2010 - 13:05

Claudi Smolders:

Lieve fam. van Keulen, wat leuk om jullie te volgen via deze site. Ik had jullie nog gebeld op de dag van vertrek maar helaas jullie waren te druk (en dat is te begrijpen). Geniet van alles en we houden jullie bij!! Liefs, Claudi Marcel Pleun Fleur

• 27 April 2010 - 18:35

Renske:

Hoi Megen,
    leuk om over de verhalen wat jullie allemaal doen te lezen.
    Groetjes Renske

• 28 April 2010 - 06:29

Floris:

He Tymen,

Hoe was het in de stadjes geweest?
    Vamiddag moeten wij tennissen tegen Gilze.
    En wij maken met zijn alle de proef- cito antree af.

Veel plezier,
    Floris

• 28 April 2010 - 09:30

Claudia :

Hee padvinders!
    Wat hebben jullie al veel gezien zég, maar dat spugen op straat moet je maar niet overnemen hi hi.
    Nu zitten jullie in Bungamatti en kijken oa naar hoe ze daar onderwijs geven. En Tymen en megen hoe zien daar de schoolschriftjes eruit?
    Doe de kindjes daar de groeten van ons allemaal!
    Toedeledokie, dikke kus

• 28 April 2010 - 18:26

Lotte En Bastian:

hee tymen!!
    is het leuk daar,
    hier is het ook heel lekker weer,
    maar in de vakantie is het hier iets minder dat is wel jammer:( wij wensen je nog heeeel veel plezier. we wilden nog iets vragen namelijk: of je een keer wil zeggen wanneer je in de chatbox bent want dan kunnen we met je chaten. dat is gezellig..

nou, heel veel plezier nog en tot de volgende keer maar weer. groetjes lottie en basie!!:P

• 28 April 2010 - 18:57

Alexander En Lindsy:

hoi van Keulentjes,

Bijzonder om jullie verhalen te lezen. Hier is alles nog rustig. Geniet van jullie vakantie!!!!

Doei doei Alexander en Lindsy

• 28 April 2010 - 19:46

Jeannette:

Hallo Carola, Sjef, Tymen en Megen,

Wat zijn jullie een prachtige reis aan het maken. En jullie zijn er nog maar net, dat beloofd wat voor de komende weken. Leuk om jullie via deze site te volgen. Geniet ervan!

Groeten, Jeannette

• 29 April 2010 - 09:42

Groep 7A:

hallo, Sjef&Carola , Tymen en Megan.

Hoe is het daar?
    Wij hebben vanmiddag ook vakantie!
    we hopen dat jullie het leuk hebben in nepal.
    Hier is het morgen koninginnedag en het is hier de laatste weken erg zonnig!
    Alles ligt al klaar voor de cito antree ( ook voor jou Tymen.)

groetjes, heel 7A
    ( en ook de juf )

• 29 April 2010 - 10:04

Rob:

Leuk om jullie verslagen te lezen...ben heel benieuwd hoe het jullie bevalt bij Bungamatti. Hier alles goed. veel plezier daar. groet, Rob

• 29 April 2010 - 12:11

Jeroen Poort:

Heel veel plezier daar in het verre Nepal!!! Geniet ervan en maak veel foto's.
    groeten en dikke kus voor jullie allen van Hanneke en Jeroen

• 29 April 2010 - 15:55

Ronald Swart:

Fijn om te horen dat het goed gaat. ben benieuwd hoe jullie het scholingsproject vinden.
    Ik ga rustig vooruit, maar ga voorlopig nog niet werken. De loungebank voldoet goed.

• 30 April 2010 - 07:26

Siemon En Greetje:

Goeiemorgen familie Van Keulen!
    Hier een Koninginnedaggroet vanuit Sneek. De afgelopen weer hier bijzonder mooi weer, maar vandaag beetje triest en regenachtig.
    Erg leuk om jullie verhalen via deze site te volgen, blijven we zeker doen! Geniet van alle bijzondere dingen die jullie met zijn vieren mee gaan maken!
    Oant Sjen! Siemon en Greetje

• 30 April 2010 - 08:16

Tom:

he tymen hoe is het?
    ik vond het snow boarde bij hidde super gaaf!
    en zijn er bij jullie deze week ook nog leuke activieteiten.

groeten tom + fam

• 30 April 2010 - 12:32

Harrie Puts:

Dag allemaal,

Ik heb via Yvonne jullie "vakantieadres" gekregen. Heb met veel belangstelling de verschillende versagen gelezen. Zijn zeer leervol en zeker ook erg humoristisch. Laat alles maar rustig op jullie inwerken. Nog heel veel plezier.

Veel groetjes
    Harrie