Nationale staking - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Sjef Carola Tymen Megen - WaarBenJij.nu Nationale staking - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Sjef Carola Tymen Megen - WaarBenJij.nu

Nationale staking

Door: SjefCarolaTymenMegen

Blijf op de hoogte en volg Sjef Carola Tymen Megen

08 Mei 2010 | Nepal, Pokhara

Jullie zullen je afvragen waarom je niets meer van ons hebt vernomen sind 1 mei jl. Daar is een speciale reden voor.
Tijdens het avondeten op 1 mei kregen we te horen dat morgen (lees 2 mei) een nationale staking zal worden aangekondigd door Mao-isten. Het hele Nepalese leven komt daarbij stil te liggen en vervoer naar Pokhara is dan ook niet meer mogelijk. Zodoende hebben we diezelfde avond hals over kop onze koffers gepakt en zijn we met twee Nederlanders en een Engelsman met een privéchauffeur afgereist naar Pokhara waar we diezelfde avond nog aankwamen.
Op 2 mei was inderdaad het hele leven ontregeld. Winkels, bars en restaurant waren dicht en er reed geen enkele auto of bus. Er waren tal van manifestaties met name in Kathmandu, maar ook in Pokara. Onze trekking dreigde daarmee ook te komen vervallen, want we hadden geen vervoer naar ons vertrekpunt. Na contact te hebben gehad met het consulaat en onze gids besloten we om vanuit Pokhara te vertrekken en onze trekking daarop aan te passen.
Vanmorgen ontvingen we het goede nieuws dat na zes dagen de staking is opgeheven en dat het openbare leven weer wordt hervat, er mogen oa weer bussen rijden. Gelukkig hebben wij er achteraf gezien niet veel last van ondervonden, omdat deze nationale staking gelijk viel met onze trekking en we onze reis volgens planning gewoon kunnen vervolgen.

• 08 Mei 2010 - 18:45

Opa En Oma.:

hoi lievers. fijn dat je er weer bent. wat hebben jullie een spannende vakansie.jullie ondernementoch veel.wij zijn zo trots.hier is alles oke.dikke knuffel.

Sjef Carola Tymen Megen

Als gezin willen we graag met onze kinderen zien, horen, ruiken, proeven en voelen hoe de wereld er om ons heen uitziet. Leerzame ontmoetingen & plezier zijn onze drijfveren. Verre reizen brengen ons in contact met andere culturen en laten een onvergelijke indruk na die we graag willen delen.

Actief sinds 23 April 2010