Terugblik Nagarkot - Reisverslag uit Nagarkot, Nepal van Sjef Carola Tymen Megen - WaarBenJij.nu Terugblik Nagarkot - Reisverslag uit Nagarkot, Nepal van Sjef Carola Tymen Megen - WaarBenJij.nu

Terugblik Nagarkot

Door: SjefCarolaTymenMegen

Blijf op de hoogte en volg Sjef Carola Tymen Megen

13 Mei 2010 | Nepal, Nagarkot

Woensdag 12 mei, 31 graden

Deze ochtend verblijven we nog in Bakthapur. Na een goed ontbijt bij het Shiva guest house maken we nog een rondje door de stad. We willen nog graag een souvenier kopen. We zien een tweetal houten beeldjes van hindoeistische goden, maar komen met de prijs niet overeen. Helaas, misschien kunnen we tijdens onze laatste dagen in Kathmandu beter zaken doen.

Na de lunch staat onze chauffeur klaar om ons naar Nagarkot te brengen. De afstand is niet zover, alleen het laatste half uur is het bergopwaarts. Nagarkot lig op 2.200 meter en vandaar heb je bij helder weer uitzicht op de Mount Everest, de hoogste berg van de wereld (8.850 meter). We overnachten in hotel View Point en vanaf het dakterras hebben we een mooi uitzicht. Echter, vanwege de hitte hangt er een waas die ons het zicht op de bergketens belemmerd.

We relaxen op het terras en Tymen en Megen vermaken zich prima in een speeltuin. Tegen de avond zijn we getuigen van een mooie zonsondergang. Het is inmiddels wel flink gaan waaien en worden zowat van het dak geblazen. Daarna sluiten we de avond af met een hapje eten. terwijl het eten wordt opgediend valt de stroom uit. Dat gebeurt overigens met de regelmaat van de klok in Nepal. Een hoofdlampje is daarom een absolute must om bij te hebben, maar nu wordt er met kaarsjes voor een oplossing gezocht. Het wordt een heus " dinner by candle light", wat wil je nog meer?

Donderdag 13 mei, 30 graden

's Morgens staan we om 4:50 uur op om ook de zonsopgang te bekijken. Gelukkig zien we nu wel de diverse bergketens. Een prachtig gezicht. De zon komt tussen 5:20-5:30 uur op. Diverse belangstellende hebben zich op het dakterras verzameld. We krijgen een mooi plaatje voorgeschoteld en maken enkele foto's. Daarna gaan we ontbijten en sluiten we ons bezoek aan Nagarkot af. Onze chauffeur brengt ons naar onze laatste bestemming: het Summit hotel in Kathmandu waar we om 9:30 uur arriveren. Nog even een paar dagen genieten.

• 13 Mei 2010 - 09:21

Opa Oma.:

hoi padvinders.wat een trektocht.wat een romanse zoals ik lees.kaarslichtis romantiek.jullie genieten er intens van.blij te horen
    geniet nog van die paardagen.tymen megen een dikke knuffel liefs opa oma.

• 14 Mei 2010 - 08:30

Opa Oma.:

hoi lieve luitjes.hier zijn we weer.geniet nog van het mooie nepal.liefs opa oma.

• 14 Mei 2010 - 16:16

Jeannette:

Ik heb genoten van jullie reisverslagen. Mooi om jullie op deze manier te volgen. Ik wens jullie een goede vlucht terug naar huis.
    Groet, Jeannette