Zon, zee, strand in Tulum - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Sjef Carola Tymen Megen - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand in Tulum - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Sjef Carola Tymen Megen - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand in Tulum

Blijf op de hoogte en volg Sjef Carola Tymen Megen

19 Juli 2013 | Mexico, Tulum

Om 9:00 uur worden we pas wakker. De houten luiken en de palmen zorgen voor voldoende verduistering. We kleden ons om en gaan ontbijten: verschillende soorten fruit, scrambled eggs, nacho's, toast, jam, vruchten, koffie/thee. Kortom: een rijkelijk gevuld ontbijt, daar kunnen we voorlopig wel mee vooruit. De zon staat hoog aan de hemel, dat belooft een mooie stranddag te worden.

Er staan bedden op het strand onder een rieten parasol, waar we gebruik van mogen maken. De zee is rustig, een helder lichtgroene zee en een wit strand. Omdat het laagseizoen is, zijn er relatief weinig toeristen op het strand te bekennen. We hebben ons eigen paradijs. De temperatuur van het zeewater is aangenaam. Zowel in het water als op de strandbedden vermaken we ons prima. We moeten ons wel goed blijven insmeren, de zon brandt flink. Rond de klok van 14:00 uur gaan we lunchen op het terrasbalkon van het restaurant. Je kan je voorstellen dat dit geen straf is. Terwijl we aan het lunchen zijn, wordt Megen gebeld door haar vriendin Sam van Riel. Ze hebben contact via FaceTime en hebben een kortstondig plezierig gesprek. Nadat we onze lunch afgerond hebben, gaan we terug naar de strandbedden. De wind is toegenomen en de zee is onrustiger. Het voordeel hiervan is dat we plezier beleven aan de grotere golven. Tussendoor maak ik nog een strandwandeling en ga op zoek naar schelpen. Helaas haalt dit niets uit. Op het strand is niets te vinden, ik zie alleen wit zand en strandaccommodaties die half bezet zijn.

Om 18:30 uur houden we het voor gezien, we gaan douchen en een hapje eten. De kaart van het Hip hotel is goed, maar voor de kinderen wel beperkt. Daarom besluiten we bij het naastgelegen hotel te gaan eten. Hier hebben ze onder meer pizza. Vanuit een overdekt terras aan het strand kijken we uit over het strand en de zee en genieten we van het eten. We drinken een mojito. In de verte zien we bliksemschichten. Ja, we hebben het goed. Na afloop willen we betalen met de creditcard, maar het apparaat werkt niet volgens de bediende. Dan moet je niet bij de ingang vermelden dat je met een creditcard kan betalen, nietwaar? Gelukkig hebben we nog enkele US dollars op zak. Op de hotelkamer aangekomen duurt het niet lang of we zijn in dromenland.

Sjef Carola Tymen Megen

Als gezin willen we graag met onze kinderen zien, horen, ruiken, proeven en voelen hoe de wereld er om ons heen uitziet. Leerzame ontmoetingen & plezier zijn onze drijfveren. Verre reizen brengen ons in contact met andere culturen en laten een onvergelijke indruk na die we graag willen delen.

Actief sinds 23 April 2010