Transfer Yogyakarta op Java - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Sjef Carola Tymen Megen - WaarBenJij.nu Transfer Yogyakarta op Java - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Sjef Carola Tymen Megen - WaarBenJij.nu

Transfer Yogyakarta op Java

Blijf op de hoogte en volg Sjef Carola Tymen Megen

08 Augustus 2015 | Indonesië, Jogjakarta

Om 4:30 uur worden we wakker en moeten Tymen en ik opschieten om niet te laat beneden te zijn voor het vertrek naar de luchthaven. De dames zij inmiddels al zo goed als klaar voor vertrek. We hadden met Banung om 5:00 uur afgesproken. Met een beetje druk erachter melden we ons om stipt 5:00 uur bij de balie van de receptie en kunnen we vertrekken. Buiten is het nog erg donker.

De rit naar Padang verloopt gestaag. Af en toe knikken we weg, maar daar blijft het dan ook bij. We hebben Sumatra goed afgesloten en zijn nu helemaal klaar voor een nieuw avontuur op Java. Onderweg begint het flink te regenen en als we in de omgeving van de luchthaven komen, houdt het op. We nemen afscheid van Banung en Muhliadi en danken beiden voor hun inspanningen de afgelopen week en geven ze daarvoor een fooi.

We zwaaien ze uit en gaan in de lange rij staan voor de eerste douanecontrole. Gelukkig loopt de rij redelijke door. Na de controle dienen we tot 7:10 uur te wachten, voordat we kunnen inchecken. We nemen het ontbijt dat we hebben meegekregen vanuit het hotel en daarna speel ik met Tymen nog een spelletje risk. Ditmaal weet hij me terecht te verslaan en is de tussenstand 2-1 in mijn voordeel. We hebben er beiden veel schik in. De tijd gaat snel voorbij en we moeten ons haasten voor de boarding van 8:20 uur, maar dat lukt wel. Om 8:50 uur stijgen we in een Boeing 737-800 op en vliegen we met Garuda, de nationale luchtvaartmaatschappij van Indonesië. Omdat het licht is, krijgen we nog een mooie indruk van Sumatra van bovenaf gezien.

Eenmaal opgestegen krijgen we een ontbijt aangeboden, pittige bami met kip. Dan ben je gelijk wakker voor zover je dat natuurlijk al niet was. Na een rustige vlucht van 1,5 uur naderen we om 10:25 uur Jakarta, gelegen op Java en de hoofdstad van Indonesië. Van hieruit vliegen we door naar Yogyakarta, maar voordat het zover is moeten we tot 11:40 uur wachten om te kunnen boarden. In de tussentijd nemen we een kop koffie met iets zoets bij Starbucks, waar het volgens ons altijd goed toeven is.

Na het boarden worden we met een bus opgehaald en bij het vliegtuig (wederom een Boeiing 737-800) afgezet, zodat we via een voorgereden trap het vliegtuig kunnen instappen. De geplande vertrektijd van 12:10 uur is vertraagd naar 12:40 uur. Op zich niet zo heel erg, maar in dit geval is het erg warm in het toestel. Niettemin, vertrekken we met een half uurtje vertraging naar Yogyakarta. Tussen beide bestemmingen merken we een aantal imposante vulkanen op, waarbij we zelfs de krater hebben waargenomen. Een fraai gezicht. Ruim een uur later landen we op de luchthaven van Yogyakarta, lopen vlot door naar de aankomsthal, pakken snel de reisbagage van de lopende band en zien in een oogopslag een jongeman dit ons namens hotel GewongaN Inn komt ophalen.

Carola en ik gaan voordat we vertrekken eerst nog even pinnen. De jongeman rijdt een luxe MPV Toyota voor die meteen indruk maakt op de kinderen. Dit is wel wat anders dan de KIA Pergio bus van afgelopen week. In comfortabele ruime stoelen rijden we in 40 minuten naar hotel GowongA Inn, ons verblijf voor de komende drie nachten in het hart van Yoga. We worden hartelijk ontvangen met een welkomsdrankje en krijgen na het inchecken erg mooie kamers toegewezen. We laten snel onze spullen achter in de kamer en nemen een frisse duik in het zwembad. Phoe, dat voelt lekker. We gooien een balletje over en proberen nog te genieten van de laatste zonnestralen op het terras. Na een uur lopen we terug naar de kamer en gaan we douchen en wat relaxen. Megen heeft via FaceTime contact met Julie Ceelaert die met haar ouders en zus in de Dordogne in Frankrijk genieten van hun vakantie, Tymen ligt op bed en speelt een computerspel op zijn mobiel. Carola en ik nemen de uitgaven door van afgelopen week en de plannen voor vanavond en morgen.

Tegen de klok van 18:30 uur lopen we naar het centrum op zoek naar een restaurant. Het is inmiddels al donker. We zien heel, heeeel, heeeeeel veel winkeltjes, kraampjes, fietstaxi's, paardenkarren, etc. maar vreemd genoeg helaas geen restaurant, waarop we besluiten terug te lopen naar ons hotel. De sfeer op straat is gezellig en gemoedelijk. Onderweg komen Tymen en Megen op lumineuze idee om bij KFC (Kentukken Fried Chicken) te gaan eten, zoals ze dat vaker doen in Tilburg. Carola en ik kunnen zich niet herinneren dat we ooit eerder bij deze formule zijn geweest, dus laten we ons graag verrassen en laten we het gaan proberen. Tymen bestelt 7 "hot chicken wings", Megen "5 chicken wings", Carola 2 "hot chicken wings" en een salade en ik neem een bugget met 5 " chili hot chicken wings". Ik neem rijst erbij met 7-up en de overige frietjes met 7-up. Het feest is compleet. Onze magen zijn goed gevuld en kunnen er voorlopig weer tegen. Rond de klok van 20:00 uur zijn we weer terug op onze kamer, zodat we het slaaptekort kunnen van afgelopen nacht kunnen inhalen.

• 11 Augustus 2015 - 19:31

Hallo Je Moeder.:

Carola en Sjef jullie zijn wel een ervaring rijker .Megen en Tymen hebben jullie erg verrast lees ik .En je hebt lekker en veel gegeten bij de K.F.C , dus met een vol maagje heb je lekker kunnen slapen HOOP IK. Wij groeten jullie weer. Pap Mam.