Fietsen Puerto Viejo - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Sjef Carola Tymen Megen - WaarBenJij.nu Fietsen Puerto Viejo - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Sjef Carola Tymen Megen - WaarBenJij.nu

Fietsen Puerto Viejo

Blijf op de hoogte en volg Sjef Carola Tymen Megen

15 Augustus 2016 | Costa Rica, Puerto Viejo de Talamanca

Wat een zonnige dag zou moeten worden, wordt een zwaarbewolkte dag. Als we om 6:30 uur naar buiten kijken, is er geen zon te bekennen. Mmm, dat hadden we ons anders voorgesteld, sterker we zijn ervan uitgegaan dat we twee dagen zon zouden hebben in Puerto Viejo. Misschien klaart het later vandaag nog wel op. Op het balkon schrijf ik het verslag van gisteren, terwijl Megen beneden met haar iPhone bezig is en Tymen nog langgerekt in bed ligt. Om 8:30 uur is iedereen aangekleed en gaan we ontbijten. De keuze is reuze, we kunnen kiezen uit zes verschillende soorten ontbijt. Carola en ik gaan voor pannenkoeken, Tymen en Megen voor gebakken ei met ham en kaas. Het eten smaakt goed en terwijl de kinderen teruglopen naar de kamer, blijven Carola en ik nog even zitten en pakken we een kop thee en koffie. Het is hier heerlijk wakker worden.

Na het ontbijt maken we een wandeling door de tuin, spotten verschillende vogels waaronder een toekan en zien een eekhoorn vliegensvlug van de ene boom naar de andere overspringen en zaden eten. Tymen is nog altijd bezig met de GoPro filmpjes en Megen zit gekluisterd aan haar iPhone. Het is nog altijd zwaarbewolkt en het ziet er niet naar uit dat de zon tevoorschijn komt. We besluiten daarop om fietsen te gaan huren en naar het dorp Puerto Viejo te fietsen. Zo gezegd, zo gedaan.

Om 10:30 uur huren we vier fietsen en rijden we naar het dorp. Het zijn vier damesfietsen, ze hebben allen een groot zadel en een groot gebogen stuur en dikke banden. De fiets van Megen piept en kraakt, dat ze geen bel nodig heeft. De weg naar het dorp is niet veel bijzonders, maar het is wel een leuke afwisseling. We fietsen langs de kustlijn en zien de golven stuk slaan op het strand. Na 20 minuten arriveren we in het centrum, wat letterlijk uitgestorven is. Wellicht zijn we nog te vroeg. We stallen de fietsen aan de kust en lopen een rondje en nemen bij het eerste de beste leuke bar/restaurant iets te drinken. De Caribische sfeer maakt het gezellig hier. Er komt langzaam meer leven op gang. We vervolgen onze wandeling, lopen enkele souvenirshops in maar kunnen niets unieks vinden om mee naar huis te nemen. Rond 13:30 uur houden we het voor gezien en fietsen we terug. Maar voordat we het dorp uitrijden, stoppen we bij een bakkerij om te lunchen. Ook hier zitten we gauw een uur en fietsen 14:30 uur verder.

Eenmaal terug, leveren we de fietsen weer in en gaan we zwemmen. Het water van het zwembad is kouder dan de zee, waarop we de voorkeur geven voor de zee. We dobberen wat en hebben een praatje. Echt jammer dat de zon zich vandaag weer niet laat zien. Hopelijk is dat de komende vier dagen op Bocas del Torro in Panama wel het geval. Na de ontspanning in de zee gaan we douchen en relaxen we wat in het huisje. Los van de zware bewolking is de temperatuur heerlijk om buiten op het balkon te zitten genieten en weg te dromen. Het is ondertussen 17:30 uur. Ik schrijf het verslag van vandaag, Tymen ligt in de hangmat, Megen zit binnen foto's de kopiëren naar haar iPhone en Carola leest een tijdschrift.

Uiteindelijk gaan we om 19:00 uur in het restaurant van Villas del Caribe eten. We hebben een tafel onder de overkapping en bestellen voor drie personen een plateau van verschillende vissoorten en éénmaal garnalen in knoflook. Het smaakt heerlijk, we kletsen wat na en betalen om 20:30 uur de rekening. Daarna wil Carola graag nog Costaricaanse colonnes inwisselen voor US dollars, maar helaas is de manager niet meer aanwezig en dienen we morgenvroeg terug te komen. Hopelijk is hij dan wel aanwezig, omdat we morgenvroeg al om 8:00 uur vertrekken. Tegen 21:00 uur gaat het licht uit.

• 17 Augustus 2016 - 10:39

Mam.:

Dat is weer wat anders, fietsen. Is weer een anderen zit dan in de auto of op het water in een bootje. Fijn dat jullie het naar je zin hebben ,en het weer moet je toch nemen zoals het komt. Groetjes aan Carola Tymen en Megen. Pap Mam.