Tussenlanding Panama, aankomst in Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Sjef Carola Tymen Megen - WaarBenJij.nu Tussenlanding Panama, aankomst in Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Sjef Carola Tymen Megen - WaarBenJij.nu

Tussenlanding Panama, aankomst in Costa Rica

Blijf op de hoogte en volg Sjef Carola Tymen Megen

29 Juli 2016 | Costa Rica, San José

Uiteindelijk vertrekken we om 13:25 uur vanuit Schiphol met de KLM in een Boeing 747. De kapitein geeft aan dat alle zitplaatsen in het toestel bezet zijn. De verwachting is dat de vlucht 10 uur en 20 minuten duurt naar Panama en dat we dus rond 23:45 uur zullen arriveren, oftewel 16:45 uur locale tijd omdat het in Panama 7 uur vroeger is dan in Nederland. Onderweg krijgen we verschillende malen te drinken, een versnapering aangeboden en twee heerlijke maaltijden. Over de service van de KLM zijn we dan ook zeer tevreden. Tussendoor proberen we een oogje dicht te doen, luisteren we muziek en kijken film.

Om 17:00 uur komen we in Panama aan. Het weer is bewolkt en de temperatuur 30 graden. We zullen er niet veel van merken. In het vliegtuig krijgen we te horen dat we het beste direct naar de gate voor vertrek naar San José (Costa Rica) kunnen lopen. Het blijkt gate 25a te zijn, bijna direct naast de gate waar we vandaan komen. We besluiten nog even langs de tax free shops te lopen om de tijd te slijten en zien bij toeval een leuke magneet van Panama die we thuis aan de verzameling op de koelkast kunnen toevoegen. Om 18:15 uur melden we ons bij de gate om te boarden en met een bus worden we naar een Boeing 737 van Copa Airlines gebracht. Niet veel later stijgen we rond 19:00 uur op richting San José waar we een uur later arriveren en waar het ook weer een uur vroeger is. Dus 8 uur tijdsverschil met Nederland. Onderweg krijgen we nog een klein ontbijt, zodat we niet met een lege maag aankomen.

Nadat we dus om 19:00 uur zijn geland, lopen we snel door om de bagage op te halen. Megen en ik hebben snel onze bagage, gevolgd door Carola, maar de koffer van Tymen blijkt niet op de band te liggen. Enkele medepassagiers lopen tegen hetzelfde probleem aan. We melden ons bij de balie. De koffers van anderen worden met de eerstvolgende vlucht vanuit Panama nageleverd, maar de koffer van Tymen blijkt in Amsterdam achtergebleven te zijn. Gelukkig wordt ook zijn koffer met de eerstvolgende vlucht nageleverd, maar het is wel stevig balen. We kunnen er op dit moment toch niets meer aan veranderen, dus lopen we door de laatste bagage controle en zien iets verderop een man met in zijn hand een bord waarop onze achternaam staat. We schudden een hand en lopen met hem mee naar zijn bus. Het is inmiddels 20:00 uur als we richting hotel Bergerac rijden, waar we 20 minuten later aankomen.

We checken in en lopen hem achterna naar de 2e verdieping. We hebben niet veel energie meer over en gaan direct slapen. Het is 21:00 uur lokale tijd en 13:00 uur Nederlandse tijd, we zijn al 30 uur onderweg sinds we gisterenmorgen om 7:00 uur opstonden. Phoe.

• 04 Augustus 2016 - 14:52

Pap Mam :

Wat een lange reis wat waren jullie moe ,ik denk eerder bek en bek af. En wat een tegen val van de koffer. Ik lees dat dat het goed komt. Tymen Megen Groetjes van opa en oma.