Ecothermales Hotsprings - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Sjef Carola Tymen Megen - WaarBenJij.nu Ecothermales Hotsprings - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Sjef Carola Tymen Megen - WaarBenJij.nu

Ecothermales Hotsprings

Blijf op de hoogte en volg Sjef Carola Tymen Megen

03 Augustus 2016 | Costa Rica, Fortuna

Vannacht verschillende malen wakker geworden en de airco wisselend aan en uit gezet. Het is fijn om de temperatuur ermee te kunnen regelen, maar het nadeel is dat het snel te koud is en het op je keel slaat met als gevolg verkoudheid en een geïrriteerde keel. Bij het opstaan om 7:30 uur nemen Tymen en ik een aspro om de dreigende keelontsteking een halt toe te roepen en gaan we daarna ontbijten.

We maken er vandaag min of meer een rustdag van. Het ontbijt is eenvoudig en terwijl we eten maak ik enkele foto's van kleurrijke vogels. Na het ontbijt gaat Carola met de kinderen zwemmen en werk ik het verslag bij. Daarna gaan we bij de aankomstruimte zitten waar WiFi bereik is en begeven de kids zich op social media met hun vrienden.

Het is inmiddels 11:15 uur en we besluiten met de auto een kijkje te gaan nemen bij een waterval en het meer nabij de vulkaan. Vanaf onze lodge zien we de Arenal deels verdwijnen in de wolken. Het weer betrekt en grijze wolken hangen aan de horizon. Hoe lang houden we het nog droog. Volgens een weer app is er regen en onweer op komst, we zullen het zien.

We rijden eerst naar de waterval enkele kilometers verwijderd van onze accommodatie. We betalen de entree, krijgen een polsbandje om als entreebewijs en lopen het park in, maar nemen op het terras eerst nog wat te drinken voordat we de waterval gaan bekijken. Na 20 minuten gaan we verder en volgen een goed aangelegd pad en trappen naar de beek waar de waterval neerstort. Het blijft altijd een aardig gezicht, maar de druppels die we voelen zijn niet van de waterval. Sterker het begint te regenen. We schieten snel een selfie en schuilen onder een kleine overkapping van een brug. Het duurt niet lang of het valt met bakken naar beneden. Maar hoe lang gaat dit duren? We hebben gelukt, de bui is van korte duur waarop we besluiten terug naar boven de lopen. Het is een goede conditietraining, zeker voor Tymen die gisteren ook al heeft touwtje gesprongen in voorbereiding op de selectie van Heren 1 hockey. Bovenaan gekomen rusten we even uit en rijden dan door naar het meer.

Carola heeft een leuk restaurant op het oog, waar je lekker kan eten en waarvan je een mooi uitzicht hebt op het meer. Na 10km vragen we ons hoe ver het nog is. Het is inmiddels ook gaan regenen. Op zeker moment vraagt Tymen het adres aan Carola, zodat hij de afstand, de reistijd en de route kan achterhalen op de navigatie. Het blijkt maar liefst 45km te zijn. Mmm, met al die bochten schiet dat niet op. Uiteindelijk komen we om 14:25 uur aan bij Gingerbread die gesloten blijkt te zijn. Bovendien is de ligging niet bijzonder. Carola had verwacht dat er rondom het meer verschillende restaurants zouden zijn gelegen, vanwaar je een mooi uitzicht hebt op het meer. Maar helaas, we zijn niets tegen gekomen, dus besluiten we naar German Bakery te gaan, de eerst volgende locatie waar we iets kunnen eten en drinken. Het ziet er erg gezellig uit. Megen bestelt een schnitzel, waar ze lang naar uitgekeken heeft, Tymen en ik een bradwurst sandwich en Carola een bordje met verschillende vlees en kaassoorten. Het smaakt lekker en we zitten prima.

Na een uur houden we het voor gezien en rijden via dezelfde weg terug met al die bochten ... Onderweg stoppen we een enkele keer zodat Carola het meer kan filmen en tegen 16:45 uur zijn we bij onze lodge. We pakken snel onze zwemkleding, omdat we van 17:00 tot 21:00 uur naar Ecothermales Hotsprings gaan. Het zijn verschillende warmwaterbaden in de buitenlucht van 37,5, 39,5, en 40,5 graden en om af te koelen is er nog een bad van 27,5 graad. Het verhaal gaat dat de warmte afkomstig is van de nabij gelegen Arenal vulkaan. Nadat we handdoeken gekregen hebben en onze zwemkleding aangetrokken hebben, proberen we alle baden uit. Daarna nemen we een drankje in een luie stoel op het terras en gaan vervolgens wederom alle baden af. We doen het rustig aan omdat we de tijd hebben tot 20:20 uur, want dan gaan we eten. Maar zo lang houden we het niet vol. Het is een leuke aangename afwisseling in het gehele programma, maar wel een beetje eentonig. We kleden ons om 19:30 uur om en gaan alvast aan tafel zitten en niet veel later kunnen we al gebruik maken van het lopend buffet. Het ziet er netjes verzorgd uit en het eten smaakt prima. Om 20:45 uur rekenen we af en rijden we naar onze lodge. We zijn allemaal moe en niet veel later heeft iedereen zijn ogen dicht.

• 05 Augustus 2016 - 12:58

Hier Is Je Moedertje Weer.:

Het weer is overal het zelfde . Het zit je mee of het zit tegen . Maar jullie gaan gewoon door .De bezienswaardigheden winnen het, heel goed! En het zwembad is ook een uitkomst voor Carola Tymen en Megen, lekker laten genieten. Sjef doet ieder een de groetjes Ik kijk weer uit naar het volgende verslag Liefs Pap Mam.