Transfer naar Banyuwangi - Reisverslag uit Banyuwangi, Indonesië van Sjef Carola Tymen Megen - WaarBenJij.nu Transfer naar Banyuwangi - Reisverslag uit Banyuwangi, Indonesië van Sjef Carola Tymen Megen - WaarBenJij.nu

Transfer naar Banyuwangi

Blijf op de hoogte en volg Sjef Carola Tymen Megen

15 Augustus 2015 | Indonesië, Banyuwangi

Ondanks dat we rond 4:00 uur en 4:30 uur wakker worden van de oproep tot gebed v/e nabij gelegen moskee, hebben we toch heerlijk geslapen. 's Morgens om 5:30 uur valt het daglicht al binnen en om 6:00 uur besluit ik uit bed te komen en op het terras buiten het verslag bij te werken. De rest v/d familie ligt nog op één oor en volgt later, totdat we om 8:00 uur gezamenlijk gaan ontbijten. Het ontbijt is hier ook fantastisch. Alle producten zijn van ecologische afkomst en smaken voortreffelijk. Je kan echt wel het verschil proeven tussen dit brood, jam, koffie, etc. en dat op de andere locaties, zonder daarmee deze locaties tekort te doen. Helaas blijven we slecht één nacht op deze accommodatie en gaan we om 9:00 uur weer op doorreis, anders hadden we nog graag een rondleiding gehad op de er naast gelegen plantages waar koffie, nootmuskaat, foelie, cacao, vanille, kruidnagel en kaneel worden verbouwd. Maar dat zit er dus niet in.

Om 9:00 uur pakken we de tassen en lopen we naar de bus. Voordat we vertrekken, worden we nog gedag gezegd door de hotelmanager, een gepensioneerde Zwitser die op consultancy basis de eigenaar helpt met het verder professionaliseren v/h hotel. We maken een kort praatje en rijden aan. De route naar Banyuwangi duurt ongeveer twee uur. Nadat we de stad Banyuwangi genaderd zijn, is het nog slechts een paar minuten als we rond 11:00 uur aankomen bij Ketapang Indah. De accommodatie beschikt over een zeer mooi aangelegde en verlichte tuin waar luxe tuinhuizen staan. In één van de woningen slapen Tymen en ik. Carola en Megen slapen in een appartement, maar voordat we onze spullen kunnen installeren, gaan we zwemmen omdat onze kamers nog niet gereed zijn. Terwijl Carola met de kinderen aan het zwembad gaat liggen, werk ik onder een overdekt terras met uitzicht op zee ons vakantieverslag bij op www.waarbenjij.nu. De afgelopen vijf dagen is er niet veel van gekomen, vanwege de lange reisdagen en het drukke reisschema. In de verte zie ik het eiland Bali liggen waar we morgen naar toe gaan.

Rond 13:30 uur gaan we eten in het Wahoo Restaurant met een semi open sfeer waar naast Aziatische en Indonesische, ook Europese gerechten zijn te verkrijgen. We zitten in een prima ambiance en het eten smaakt heerlijk. Na een uur duiken we het zwembad nog een keer in, gooien een balletje over, dollen wat en gaan op één v/d zonnebedden liggen relaxen. Echter, dit is van relatief korte duur. De zon zakt sneller dan bij ons in Nederland en rond 16:30 uur houden we het voor gezien. De temperatuur is nog goed, maar de zon is verdwenen. Een uur later is het zelfs donker en gaan we douchen. De badkamer van Tymen en mij is deels overkapt en het andere gedeelte is voorzien van gaas tegen insecten. Ideaal, want dan heb je in ieder geval geen last meer van condens of de geur v/h toilet. Na het douchen relaxen nog wat, totdat we om 18:30 uur gaan eten zodat we ook weer op tijd kunnen gaan slapen voor de excursie vannacht naar het blauwe licht en de Ijen vulkaan. De keuken is ook in dit restaurant weer prima. We eten inmiddels voortaan driemaal per dag rijst. We nemen allen een Indonesisch gerecht en Tymen en ik sluiten af met Banana Split ijs. Om 20:00 uur gaan we slapen en zetten de wekker op 23:00 uur. Benieuwd wat de nacht ons zal brengen.

• 19 Augustus 2015 - 19:14

Mam.:

Ries naar BANYWANGE, Om 6 uur Sjef ,jij bent een vroege vogel ,maar wel rustig om je verslag te maken. Dan het verre zeegezicht BALI . Geniet er nog van ,PAP en ik wensen jullie een mooie reis terug. Tot ZONDAG. Carola Sjef Tymen Megen Veel liefs. doei?

• 20 Augustus 2015 - 13:02

Claudia:

Broertje idm wil ik wel een zakje koffiebonen uit Indonesië XXX