Terugvlucht Katmandu - Abu Dhabi - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Sjef Carola Tymen Megen - WaarBenJij.nu Terugvlucht Katmandu - Abu Dhabi - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Sjef Carola Tymen Megen - WaarBenJij.nu

Terugvlucht Katmandu - Abu Dhabi

Door: SjefCarolaTymenMegen

15 Mei 2010 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Zaterdag 15 mei, 39 graden

Zojuist zijn we na een vlucht van 4,5 uur geland in Abu Dhabi. De vlucht ging prima. Onderweg lekker gegeten, muziek geluisterd en samen met Tymen de film van Avatar gekeken. Megen heeft een oogje dichtgedaan en Carola heeft ook film gekeken.

Nadat we vanmiddag om 12:00 uur hadden uitgecheckt, hebben Carola en ik nog thee gedronken op het terras. Terwijl Tymen en Megen nog anderhalf uur in het zwembad speelden, kwamen wij in gesprek met wel een heel bijzondere Nederlander. Hij is op rondreis en had inmiddels een eendjes, katje, een half dood vogeltje bij zich. Zijn hond was weggelopen, maar hij verwacht dat deze nog terugkomt. Verder had hij nog een bok en een geit gestald. Al met al kom je zeer verschillende mensen tegen, nietwaar?

Om 13:30 uur hebben we gezamenlijk geluncht en om 15:00 uur zijn we vertrokken we naar de luchthaven. De controle leek aanvankelijk niet veel voor te stellen, maar niets is minder waar. De handbagage werd van iedereen grondig onderzocht en helaas mochten we de bamboe stokken van Tymen en Megen niet meenemen. Wel erg jammer. Zowel de gids als de beide dragers hadden de wandelstokken na afloop van onze 5 daagse trekking gesigneerd. Men was onverbitterd. Een telefoontje om de stokken alsnog in het vrachtruim te plaatsen liep op niets uit. Deze was namelijk al gesloten, dus moesten we met lede ogen toezien dat we onze wandelstokken moesten achterlaten. Gelukkig hebben we ze nog wel op een foto staan.

Het is nu 21:15 uur lokale tijd, ongeveer twee uur vroeger dan in Nepal en twee uur later dan in Nerderland. Onze vlucht naar Brussel staat gepland om 02:45 uur. Dus de komende 5,5 uren mogen we wachten. Wel erg lang, maar daar weten we wel mee om te gaan. Nou ja, ... De luchthaven in Abu Dhabi is in ieder geval bijzonder mooi en internetten is gratis, dus kunnen we een deel van de tijd stillen. Maar ja, die andere uren ... we zien het wel.

• 15 Mei 2010 - 17:52

Opa En Oma:

lieve carola sjef tymen en megen.het geeft een fijn gevoel dat je weer dichter bij ons bent.tymen en megen wat jammer van de wandelstokken.oma voeld de terleurstelling.maar we blijven lachen.wat zullen jullie veel te vertellenhebben.wij zijn een en al oor.doei. tot morgen.