Red Frog Beach - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Sjef Carola Tymen Megen - WaarBenJij.nu Red Frog Beach - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Sjef Carola Tymen Megen - WaarBenJij.nu

Red Frog Beach

Blijf op de hoogte en volg Sjef Carola Tymen Megen

17 Augustus 2016 | Panama, Bocas del Toro

Apart en even wennen om boven de klotsende golven te slapen. We draaien een paar keer om en weten dan onze slaap te pakken. We hebben allen goed geslapen als we tussen 7:15-7:45 uur wakker worden. We frissen ons op, kleden ons aan en schuiven samen met drie Italianen aan de keurig ingedekte ontbijttafel buiten onder de overkapping. Een grote schaal verse ananassen en watermeloenen, bruine en witte cake, vruchtensap, koffie, thee en verschillende soorten eieren en heerlijk geroosterd brood. Samengevat, een goed ontbijt. We nemen de tijd en rond de klok van 9:00 uur willen we een rondje door Bocas Town lopen. Het is bewolkt en nog geen strandweer.

Zodra we de poort uit zijn, voelen we kleine regendruppels, keren rechtsom en begint het stevig te waaien en regenen. Welkom in het regenseizoen. Een huisknecht weet ons te melden dat in september t/m november de hemel strak blauw is met een fel schijnende zon. We nemen het weer zoals het is en genieten onder de overkapping van het uitzicht en de rust. Wanneer het minder waait, haalt Tymen de kajak tevoorschijn en gaat hij het water op, waarschijnlijk op zoek naar zijn waterschoen die hij gisteren is verloren. Na 15 minuten is hij weer terug, zonder schoen. Het is ondertussen weer gaan regenen en tegen 11:00 uur is het droog en lopen we naar de hoofdstraat op zoek naar een watertaxi die ons naar Red Frog Beach brengt op het eiland "Isla Bastimentos".

Tegenover hotel Bahia (dat we aanvankelijk wilde boeken, maar vol bleek te zijn) stappen we in. De vaart is 15-20 minuten. Bij aankomst dienen we $ 5 per persoon entree te betalen. De kapitein wacht tot 16:00 uur om ons weer mee terug te nemen. Vanaf de aanlegsteiger tot aan het strand is het een kleine 20 minuten lopen. Onderweg naar het strand merken we geen rode kikker op. Het zou mooi zijn als we deze vandaag nog wel weten te spotten. Eenmaal op het strand nemen we een paar luie stoelen van een strandtentje. We nemen gelijk iets te drinken en daarna zoeken Tymen en Carola het zeewater met de ruige golven op, terwijl Megen en ik lekker luieren. Daarna maak ik met Carola een korte strandwandeling, maar omdat het begint te regenen draaien we na 15 minuten om. Het is wel gezegd twee uur droog geweest en vanaf 13:00 zal het tot 15:30 uur weer regenen. Ondanks de regen zitten we prima en turen net als andere vakantiegangers wat voor ons uit, nemen af en toe een duik in zee en pakken een klein hapje te eten. Om 15:45 uur lopen we terug naar de boot die ons bij het logeeradres afzet.

Carola en Tymen gaan nog even kajakken, Megen vermaakt zich op social media en ik schrijf het verslag. Bij de buren hebben ze iets te vieren zo te horen. Er wordt uit volle borst gezongen en verschillende vrouwen zijn via de aanlegstijger aan wal gekomen. Rond 17:30 uur gaan we douchen en maken we ons klaar om in de hoofdstraat te gaan eten. Uiteindelijk lopen we om 18:30 uur weg en belanden in Bueno Vistas die we eerder als referentie van Loek en Mike hadden gekregen. We nemen een tafel aan het water water en zien op zeker moment weerlichten aan de horizon en het weer omslaan. Tymen bestelt nacho's met kip, maar krijgt gemalen vlees. Dat is niet de bedoeling, waarop hij een nieuw gerecht krijgt. We keuvelen wat en lopen om 20:30 terug naar onze verblijfaccommodatie. Het regent nog altijd, maar gelukkig niet hard. Als we thuis komen gaat Tymen nog even buiten onder te overkapping zitten en de rest gaat alvast op bed liggen en zal niet veel later slapen.

• 18 Augustus 2016 - 18:53

Mam.:

Jullie zijn de dag weer goed doorgekomen lees ik. Veel groetjes pap mam . Tot morgen doei.