Route 66 & Los Angeles “by night” - Reisverslag uit Pomona, Verenigde Staten van Sjef Carola Tymen Megen - WaarBenJij.nu Route 66 & Los Angeles “by night” - Reisverslag uit Pomona, Verenigde Staten van Sjef Carola Tymen Megen - WaarBenJij.nu

Route 66 & Los Angeles “by night”

Door: SjefCarolaTymenMegen

11 Juli 2012 | Verenigde Staten, Pomona

Voordat de wekker afgaat, zijn we al wakker. We vertrekken vandaag vroeg in de ochtend, omdat we een behoorlijk lange rit van negen uur voor de boeg hebben naar Los Angeles.
De rit naar LA is zoals gezegd niet alleen lang, maar ook saai. Route 40 heeft niet veel meer te bieden dan honderden kilometers asfalt en de omgeving is weinig inspirerend. Voor de afwisseling willen we daarom een kleine stukje omrijden over de legendarische en historische Route 66. Bij Selliman slaan we de weg af en belanden in de jaren 60. Auto’s, motoren, huizen, motels, tankstations en nog veel meer zaken langs de weg herinneren je hieraan. Leuk dat ze dit intact hebben gehouden. Bij Kingsman gaan we weer op Route 40 over om het tempo erin te houden, nou ja met 65 mile per uur maak je niet echt snelheid. De temperatuur buiten is inmiddels boven de 40 graden, de hitte van de motor is voelbaar. Goed dat er airco en cruise control uitgevonden is. Om 16:15 uur komen we aan bij KOA Pomona en nemen we na het inchecken een frisse duik in het zwembad. Heerlijk.

Alsof we vandaag nog niet genoeg miles hebben gereden, gaan we in het begin van de avond (nadat Carola pannenkoeken heeft gebakken) nog een kijkje gaan nemen bij Santa Monica Beach in Los Angeles. Een van de stranden van Hollywood sterren. Wie zouden we tegenkomen ... ? Bij het naderen van LA domineren enorme kantoorpanden de skyline. Het is een prachtig gezicht. Maar ook het wegennet rondom LA doet niet onder. Het wordt uiteindelijk een heel avontuur om in de duisternis en met al die autolichten over de 4, 5 of zelfs 6 baanse wegen te rijden. We zijn de Garmin auto navigatie dan ook erg dankbaar. Bij Santa Monica Beach zien we alleen sterren in de lucht, we draaien om en gaan terug naar de KOA. Los Angeles “ by nights” was in ieder geval een heel avontuur.