Apple, Stanford University en San Francisco - Reisverslag uit Greenbrae, Verenigde Staten van Sjef Carola Tymen Megen - WaarBenJij.nu Apple, Stanford University en San Francisco - Reisverslag uit Greenbrae, Verenigde Staten van Sjef Carola Tymen Megen - WaarBenJij.nu

Apple, Stanford University en San Francisco

Door: SjefCarolaTymenMegen

16 Juli 2012 | Verenigde Staten, Greenbrae

Bij het openen van de camperdeur blijkt het vannacht flink geregend te hebben. Het is wederom fris tot koud bij een temperatuur van slechts 15 graden. Bovendien valt er nog steeds motregen. Vanuit Santa Cruz rijden we om 9:30 uur naar San Francisco en gaan overnachten we bij het Marine Park iets ten noorden van de stad.

Onderweg stoppen we tweemaal. De eerste keer in Cupertino, de plaats waar onder meer het hoofdkantoor van Apple computers gevestigd is. Bij het binnenrijden van de stad zien we veel kantoorgebouwen, allen worden aangeduid met een gekleurd Apple logo: oranje, paars, blauw, etc. Ook de Apple campus weten we te vinden. Rond het middaguur lopen veel medewerkers rond de gebouwen wat een dynamisch en energiek beeld geeft.

Bij een supermarkt in de directe omgeving kopen we broodjes die we net als gisteren op de parkeerplaats opeten. Vervolgens rijden we door naar Stanford University, één van de rijkste en meest prestigieuze universiteit van de VS, waar 17 Nobelwinnaars werken en een jaar college $50.000 kost. We rijden met de camper over de campus, zien slechts enkele studenten (vanwege de vakantieperiode), staan even stil bij ingang en laten de indruk op ons inwerken.

Daarna rijden we naar San Francisco, waar we eerst de 2,7 km lange Golden Gate Bridge gaan bezoeken uit 1933-1937. Twee weken geleden meenden we de brug al gezien te hebben, maar nu blijkt dat we ons vergist hebben met de Bay Bridge, mmm... Het uitzicht op de oranjerode hangbrug hoog boven de ingang naar San Francisco Bay is fantastisch. Soms verdwijnen de pijlers en de skyline van de stad in de zeemist of laaghangende bewolking. Vanuit verschillende posities nemen we foto’s en rijden terug naar het centrum van de stad. Vanwege de tijd en het weer besluiten we het centrum met de camper te gaan verkennen. We rijden verschillende wijken is. Met de grote camper is het krap aan, maar het lukt prima. We doen het rustig aan en bovendien werken de vele stoplichten en stopborden in ons voordeel. Het straatbeeld is een fascinerend schouwspel. Met name de steile hellingen waar kabeltrams tegenaan klimmen, herkenbaar van de tv serie “Hill Street Blues” uit de jaren 80. Ook Lombard Street trekt veel aandacht. Automobilisten dalen over een paar honderd meter voorzichtig deze steile weg af met acht haarspeldbochten tussen bloemenperken. Enige stuurvaardigheid is wenselijk. Het kleurrijk China Town en de hoogbouw van het business centrum geven daartegenover weer een heel andere kijk op San Francisco. Dat geldt ook voor Fisherman’s Wharf, ‘n pleisterplaats voor straatartiesten aan de kust.

Het is mooi geweest. We besluiten naar onze overnachtinglocatie te gaan. We rijden dit maal zelf over de Golden Gate Bridge die op dat moment half in de wolken hangt. Een bijzondere ervaring. Na het inchecken ruimen we alvast de koffers in en gaan de kinderen zwemmen. Terwijl we ‘s avonds nog gezellig napraten zijn we eensgezind: met veel plezier kijken we terug op een overweldigende, wonderschone rondreis met de camper door een deel van West USA. We hebben veel gezien, gedaan en genoten.

• 18 Juli 2012 - 08:38

Claudia:

Wauw wauw wauw!
    Hebben jullie onderhand niet genoeg gezien en gedaan hahaha grapje!
    Sjef ik heb je whatsapp ontvangen dat je met Delta Airlines gister bent gevlogen naar New York!
    Daar nog 4 dagen vertoeven ennuh ik wil wel een souveniertje van de Annex Flea Market hahaha!

Veel lol, doei XXX

• 18 Juli 2012 - 13:14

Sabine Van Raaij:

Ik heb genoten van jullie verslagen. ik heb het al meerdere malen gezegd maar wat een prachtige reis. En nu op naar New York!!
    Nog hele fijne dagen en als jullie terugkomen dan is het hier ook wat warmer.