Transfer Sarapiqui - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van Sjef Carola Tymen Megen - WaarBenJij.nu Transfer Sarapiqui - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van Sjef Carola Tymen Megen - WaarBenJij.nu

Transfer Sarapiqui

01 Augustus 2016 | Costa Rica, Sarapiquí

Het heeft vannacht de hele nacht flink geregend, hopelijk valt er vandaag geen neerslag meer. Als ik om 6:30 uur opsta is er helaas weinig van te merken, het regent nog altijd. Ik kleed me aan en pak alvast mijn koffer in. Vandaag vertrekken we naar de volgende bestemming. Carola, Megen en Tymen volgen en om 8:00 uur is alles ingepakt en gaan we ontbijten. Jawel, het is droog en de zon laat zich voorzichtig zien. Omdat we later zijn dan normaal is het even zoeken naar een plaats aan tafel. Met een goed ontbijt achter onze kiezen, zijn we klaar voor vertrek en verzamelen we ons bij de receptie waar ook de overige reisgenoten zich bevinden.

Om 9:00 uur kunnen we de reisbagage in de ene boot afgeven en stappen we zelf in de andere. Met de zon hoog aan de hemel varen we met hoge snelheid over de Rio Tortuguero terug naar Guapilles, onze opstapplaats van eergisteren. Onderweg genieten we van de vaart en het uitzicht. Overigens zijn we niet de enige. Verschillend boten halen we in die ook op de terugweg zijn. Na een uur komen we aan op de bestemming. We zijn aan de vroege kant en wachten eerst nog even op onze bagage en lopen vervolgens naar een overdekte vertrek-/ aankomsthal omdat onze bus nog niet is gearriveerd. We nemen een flesje cola te drinken en tegen 10:30 uur kunnen we instappen en rijden we terug naar het restaurant waar we eergisteren geluncht hebben om ook vandaag daar weer te lunchen. Het hoogtepunt van de terugreis is een luiaard die door de chauffeur is opgemerkt. Vreemd genoeg omklemt de luiaard en weilandpaal waar prikkeldraad aan bevestigd is. We stappen uit en maken verschillende foto's en vragen ons af wat dat beest hier doet en waar hij zijn hoofd verstop heeft. Het blijft een vreemde verschijning zo'n luiaard, maar wel leuk dat we het van zo dichtbij kunnen zien.

Tegen 12:00 uur arriveren we bij het restaurant, waar weer een heerlijke lunch gereed staat. We laten het ons goed smaken en als we klaar zijn lopen we om 12:45 uur naar de autoverhuurders die zich iets verderop aan een tafel geïnstalleerd hebben. We ondertekenen verschillende papieren en krijgen een grote witte Toyota Fortuner 4x4 mee voor de komende 13 dagen als we op rondreis zijn door Costa Rica. Het is even wennen, omdat het een automaat is maar m.b.v. de verhuurder en niet te vergeten Tymen lukt het en kunnen we vertrekken naar Sarapiqui, ongeveer 45km verwijderd van het restaurant.

De route naar Sarapiqui stelt niet veel voor, te meer omdat we ook beschikken over een navigatie. Het is vooral even wennen aan het verkeer en de auto leren kennen. Het lastigste is uiteindelijk een kleine wegomleidingen i.v.m. wegwerkzaamheden net voordat we onze eindbestemming bereiken. We arriveren om 13:30 uur bij La Quinta, onze accommodatie voor vandaag.

We krijgen een welkomsdrankje aangeboden van anijssmaak en lodge nummer 6 toegewezen. De lodges liggen allen in een mooi, groen aangelegde tuin. Bij binnenkomst is het erg warm en biedt de airco uitkomst. We pakken snel onze zwemspullen om af te koelen in het zwembad. Helaas is Megen het slachtoffer van diverse insectenbeten, maar ook wij ontkomen hier niet aan. Tegen 16:00 uur gaan we douchen en ga ik met Tymen dammen. De dames volgen iets later en we nemen een colaatje te drinken op het terras. Gelukkig is hier WiFi, dus komen we de tijd goed door totdat we om 18:30 uur gaan eten. Een mooi verzorgd lopend buffet met salades, rijst, bonen, kip, vis, fruit en een toetje van rijstpudding en koffie na. Het smaakt prima. We blijven na het eten nog even zitten. De kinderen zijn met hun mobiel actief, Tymen heeft opnieuw een Pokemon gevangen, Carola leest een tijdschrift en ik werk het vakantieverslag bij. Om 20:30 uur lopen we terug naar onze lodge en niet veel later gaan we slapen.

• 04 Augustus 2016 - 16:37

Je Moedertje .:

Raar beesten de luiaard .Ik heb een foto met een luiaard op mijn arm, Die is gemaakt in THAILAND. Een heel apart beest. Wat fijn met de auto 13 dagen de plaatsjes bezichtigen. Wat een geweldige reis .Megen laat je niet opeten door die rot muggen PLETTEN die beestjes. Tymen Megen Carola Sjef geniet er nog van Groetjes pap mam.